maandag 7 maart 2011

wat heb ik gelezen: januari & februari 2011

Ik lees graag, en hoe ouder de kinderen worden hoe meer tijd ik weer terug vind om te lezen. Ik lees alles wat los en vast zit, nou ja, alles ... En sommige titels vind ik de moeite waard om te delen.
Deze bijvoorbeeld, gelezen en uitgekregen in januari en februari 2011:

De Nevelprins van Carlos Ruiz Zafon
Inderdaad, dezelfde auteur als van 'De schaduw van de wind' en 'Het spel van de engel'.
In 1943 besluit de vader van Max Carver met zijn gezin naar een dorp aan de kust te verhuizen, naar een oud huis aan het strand dat ooit toebehoorde aan een beroemde chirurg. Het huis bevat vele eigen geheimen en verhalen en erachter ligt een naargeestige, ommuurde tuin met een poort waarboven een zespuntige ster troont.
Spannend.


IJskastmoeder van Janneke van Bockel
Het verhaal van een moeder wiens dochter gediagnosticeerd wordt met het syndroom van Asperger. Ze zoekt naar hoe haar dochter het beste te begeleiden en beschrijft wat het voor de rest van het gezin betekent.
Ontroerend en boeiend.

Ongeloof van Nigel Farndale
Een verhaal over keuzes, nu en in 1917. Wie redt je het eerst als je vliegtuig in zee stort, jezelf of je geliefde. En hoe ga je om met je enorme angsten als je tijdens de Eerste Wereldoorlog in de loopgraven moet vechten. Iedere keuze heeft consequenties. En de man in het nu is achterkleinzoon van de man in 1917.
Onderhoudend, prettig om te lezen en de eindjes komen verrassend bij elkaar aan het einde van het boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten