zaterdag 12 februari 2011

Japans haken / Japanese crochet

Ik had het al eerder op andere blogs gezien: die Japanse haakboeken en vooral de ontzettend mooie patronen en creaties daaruit. De boeken zijn goed te vinden op bijvoorbeeld etsy.com, maar waar te beginnen, er is zoveel keus …
In november heb ik al mijn eerste poging gewaagd en dit boek besteld met heel veel verschillende motieven.





I noticed them before at other blogs: those Japanese crochet and crafting books and the awfully beautiful patterns and creations in those books. It is not difficult to find those books, at etsy.com for instance. But where to start? The choice is enormous. …
In november I did a first try and ordered this example with lots of motivs.





En ja, als je eenmaal begint, blijft het natuurlijk kriebelen. Dus in januari nog een bestelling gedaan: nu een boek met kussens (soort van dan) en een met tassen en tasjes. Ik ga puur af op de foto’s op etsy, want ook als je je beperkt tot kussens of tassen is de keus eindeloos.





Yes, when you start riding this train, it is hard to stop, I admit. So in January I orderd again: a book with cushions (something like, chair covers may be) and a book with bags. I make my choice based on the pictures at etsy, even when you restrict yourself to one theme, there is still too much choice.





O, wat staan hier veel mooie dingen in zeg. Wat een eindeloze bron van inspiratie.
Nee, ik heb er nog niets uit gemaakt, ik durf bijna niet te beginnen … Is ook best spannend, ik lees geen karakter Japans en de boeken zijn natuurlijk in het Japans! Voorzien van duidelijke diagrammen en patronen, dat dan weer wel.





O, I am so happy with my Japanese books. So many, many beautiful creations. An endless well of inspiration.
No, I did not start something yet, I am not ‘ready’ fort hat yet … It is quite exciting, I mean, I don’t read Japanes characters and the books are written in Japanese of course. But, with very clear patterns and diagrams, thanks for that!


En dit vind ik zo leuk: van die onbegrijpelijke Japanse briefjes die nog in het boek zaten.





I like this a lot: these incomprehensible Japanese notes left in de book.


Waar ik al wel aan begonnen ben, zijn de tawashi’s, waar ik al eerder over blogde. Tawashi’s zijn van oorsprong ook Japans, al is dit een Amerikaans boek. Weet je dat er ook heel mooie Japanse tawashi-boeken zijn …?





I did start the tawashi’s, I blogged about them earlier. Tawashi’s are Japanese originally, although this book is American. Did you know there are very nice Japanese tawashi books …?


Thanks for visiting, tot de volgende keer !!! XXX

2 opmerkingen:

  1. Een vriendin van me zit ook al een tijdje enthousiast te doen over japanse haakboeken die ze kocht, maar ik heb ze helaas nog niet in het echt kunnen bewonderen. Ik wordt hoe langer hoe neiuwsgieriger !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zo nieuwsgierig naar je japanse kunsthaakwerk.....

    BeantwoordenVerwijderen